17 Φεβ 2022

ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Learn to Machine Learn» οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου ασχολήθηκαν με τον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης και των ηθικών διλημμάτων, μέσα από δύο ψηφιακά παιχνίδια. Τα παιχνίδια «Artbot» και «Μoral Machine» του προγράμματος LearnML βοήθησαν τους μαθητές, αφενός να γνωρίσουν τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εκπαιδευτεί η μηχανή και αφετέρου να αναλογιστούν τα ηθικά διλήμματα που προκύπτουν μέσα από την εξέλιξη της τεχνολογίας στη ζωή μας.

Η ιδέα του εκπαιδευτικού αυτού σεναρίου χωρίζεται σε δύο παράγοντες. Ο πρώτος σχετίζεται με την Τεχνητή Νοημοσύνη και τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές μπορούν να εκπαιδεύσουν το σύστημα AI, προκειμένου να επιτύχουν ορισμένους προγραμματισμένους στόχους. Ο άλλος σχετίζεται με τον έλεγχο του ηθικού αποτελέσματος ανάμεσα σε ποικίλες επιλογές που κάνουμε στη ζωή μας.

Οι μαθητές, λοιπόν, μέσω των παιχνιδιών «Artbot» και «Moral Machine» κλήθηκαν να επιλέξουν ανάμεσα σε ορισμένες δύσκολες περιπτώσεις που σχετίζονται με την καθημερινότητα και που μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή κάποιων ανθρώπων. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν έκαναν τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τους τρόπους με τους οποίους μαθαίνει η μηχανή και πόσο υπεύθυνοι είμαστε κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης του μηχανήματος, όσον αφορά τον αντίκτυπο που θα έχει η μηχανή αυτή στη ζωή των ανθρώπων. 

Μέσα από τη διαδικασία αυτή στοχεύουμε στη διδασκαλία και εκμάθηση κρίσιμων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα που σχετίζονται με τον ψηφιακό γραμματισμό, την υπολογιστική σκέψη, την τεχνητή νοημοσύνη, έτσι ώστε οι έφηβοι να μπορούν να εξελιχθούν σε υπεύθυνους και διορατικούς πολίτες και διορατικούς στοχαστές, ικανοί να περιηγηθούν στον πολύπλοκο ψηφιακό χώρο και να συμβάλουν στον σχεδιασμό του.

Σχετικά Άρθρα

Πρέπει να συνδεθείτε για να σχολιάσετε.
Αρχείο
  • Πρόσφατα
  • Δημοφιλή
  • Ετικέτες